Vattenbrist

Världens värsta vattenbrist har jag nu. Huvudet dunkar. Har inte druckit mycket alls idag.. Och så allt slit med exjobbet på det. Men nu är det över! Såå skönt, känns nästan som att man har fått sommarlov. Fast jag har ju iof redovisningen av exjobbet kvar. Sen är det över.
Nä som sagt, drack inga mängder alls idag. Inte ens till frukost drack jag något. Och sen fotboll på det. I värmen.
Känner mig inte alls pigg. Har typ sovit knappt en och en halv natts sömn det senaste fyra dagarna.
Men till imorgon har jag förhoppningsvis återhämtat mig. Då ska jag hjälpa Sara och Magnus att flytta in i deras nya fina lägenhet.




BloggRegistret.se
pil

Lattjat boll


BloggRegistret.se
Sista dagen att rösta :)

Har spelat fotboll nu. Polarna cup på Camupset. Himla kul måste jag säga! Det var ett tag sen man drog på sig fotbollsskorna på allvar. Dock otroligt varmt(!) och tröttsamt. Jag hann vara med och spela en match, då blev det 0-0.
Det är ju så att man nästan överväger att börja spela igen.. Hmm.
En otroligt vacker lagbild på String-Emil (vårat lag hette så) kommer att läggas upp inom kort.

Nu ska jag och Sara fortsätta klart med exjobbet som ska vara klart om tre och en halv timme. Sen blir det nog lite hemmagjord rabarberpaj till fika. Muuums.

Jag och mina glajjor

Snart stänger bibblan och jag blir hemlös. Närå, beger mig någon annanstans här på Campus bara. Känns som att jag bor här just nu.. Sover bara några få timmar hemma i sängen. Men snart är det över. Skööönt.
Måste bli klar med exjobbet idag, för imorgon hinner varken jag eller Sara då vi ska vara med i polarna cup och spela fotboll. Och eftersom vi är dom enda tjejerna i laget så måste vi vara med. Man måste nämligen ha minst två tjejer på plan hela tiden. Det blir mycket springande imorgon med andra ord. Får se om de gamla fotbollstakterna sitter i.. Kan ju bli spännande.
Så här ser jag ut i mina Burberry - glajjor också. Jag ser väldigt klok ut säger vissa.
Nu ska jag fortsätta att vara klok ett tag.

glas

Det vackraste ordet

Har kommit på vad det varckraste ordet är..

Nattfjäril.

Det är kontrasten som gör det, natt = mörkt, svart och fjäril = vackert, färgglatt.
Jag tycker om kontraster. Och dessutom, om ett djur skulle personifiera mig så skulle det inte kunna vara annat än en nattfjäril.
Vilket ord tycker du är vackrast?



Ps. glöm inte att klicka för mig om ni vill hihi
BloggRegistret.se

Ninisen

image553

Välkomnar Nina till
tjaboo!

Hungrish

Magen svider och jag börjar bli hungrig igen. Har lite nötter kvar och ett äpple. Det får duga!
Har just precis skrivit klart en text på fem sidor. Och nu är det dags för att gå igenom den igen.. Och döda mina älsklingar som det heter på svenska. Blä. Men på ett sätt känns det bra, och det är när man har kommit upp i ett bra jobbtempo.. Då är det nästan kul. Konstigt va?
Imorgon är det sista dagen. Sara ska jobba som hovmästare på treornas bal på Wargen, så jag bli ensam mellan 17-24. Hoppas att vi praktiskt taget är klara tills dess.
Jag längtar efter en hund. Jag vill vill vill verkligen ha en. Såg en sån jag vill ha idag trippandes över skolgården..

nft
Johannaaaa.. kom till mig!

Ligger tvåa :)



BloggRegistret.se

Hihi såg att jag ligger tvåa på denna lista. Skoj!
Så ni får gärna klicka på ikonen och skänka mig en röst!

Jag gjorde det och..

Nä. Den var inte stark. Den var typ mildare än en grodda..

Funderingar kring en nöt

Sara envisas med att ta kort på mig hela tiden. Hon säger att jag ser så söt ut i glasögon.. Jag vet inte. Utöver det så sitter vi och skriver och äter naturgodis. Har hittat en skum sak (vet inte om det är en nöt eller ej) i påsen och jag vet inte om jag ska våga smaka den eller ej för den ser så stark ut. Hur vet man egentligen att något ser starkt ut?
Oh well, våga satsa för att vinna.
Eller kanske.. den som lever får se

Lunch med Arne och gänget

Halloj. Sitter och jobbar för fullt.. ja inte just nu då när jag skriver det här. Ni hajar. Håller på och ringer en massa samtal. Kanske inte den mest vinstgivande sysslan såhär i lunchtider. Men men.
Åt lunch med Sara, Carina, Sara Hed, Bengt och Johannes nyss. En sallad blev det. Längesen jag åt sallad, och lunch överhuvudtaget, här på skolan. Snackade mellannamn. Bengt heter Arne i mellannamn. Han har initialerna för bajs.. Stackarn.

Nepp back to work.

Fika med tjejerna på Wedan

wedanc
Carina

sh
Sara Hed

kaffe

s
Sara
cat
Catarina

jo
Och tillsist jag själv. Med finnen mitt i pannan.

Vuxenpoäng

Jag gjorde testet för att se min "riktiga ålder". Tro det eller ej men jag blev faktiskt 22,5 år! Och det är ju precis det jag är.. fyller 23 om ett halvår.
Slipper jag varken få åldersnoja eller känna mig som en barnrumpa. Skönt de.

Stress

Jobbar för fullt med examensarbetet! Inte långt kvar nu.. Tills det ska vara klart alltså. Mina stressexem kliar.
Saker och ting har kört till sig och det blir inte riktigt som Sara och jag har tänkt. Vi blir "kastade" hit och dit. Inga klara direktiv. Och såklart att det ska köra till sig så här mot slutet när man egentligen ska finputsa allt.
Det är mycket nu.
Fikade i alla fall med tjejerna på stan idag. Det var mys.
Men nu är det dags för mat. Annars pallar jag inte mer. So long..

Rockabilly

spegel
Spegel, spegel..
Jag fixade hår och make på syster.

sara
Sara

v?ntan
I väntan på..

killar
..grabbarna

smoke


par
This is my girl

magnus
Magnus

kam

kvist

France på besök

Har varit med Camilla aka France hela helgen. Hur kul som helst att hon kom upp och hälsade på! Har saknat henne. Min kära barndomsvän. Vi har bara myst och ätit gott, legat på en filt i gräset, letat igelkott, fotat, skrattat, spelat tv-spel, varit uppe sent, ätit tonfisksallad, läst kontaktannonser, druckit trocadero, pratat jobb och framtid med pizzabagare, sprungit fram och tillbaka i en affär och snackat en massa skit. Saknar verkligen henne när hon bor i Mora.
Önskar att hon kunde flytta tillbaka hit igen.

Lite bilder från helgen kommer att läggas upp snarast. På mig, Sara och Camilla. Och på Sara och Magnus på väg till rockabilly - fest!

Godnatt

Morsdag

För min familj innebär det..
Blommor och kort, god mat (idag lax och rabarberpaj) samt traditionsenlig lottskrapning.

till mamma
pajlotter

Hes efter en biltur

Vatten, vatten, vatten! Damn vad varm det är i lägenheten när solen ligger på.
Nu skulle man ha haft en svalkande pool..
Träffade barndomskompisen Camilla igår en sväng. Vi hade picknick vid vattnet och åt tonfisksallad och pratade gamla minnen. Många roliga minnen att återberätta. Sen köpte vi med oss kaffe och te och åkte ut på Frösön mot Stocketitt. Det skrattades och babblades en hel del. Så till den fulla grad att jag faktiskt blev hes. Även Sara blev hes. Lät ungefär som efter en runda på krogen när jag kom hem.. Men det var bara efter en runda i Camillas bil (som hon är så rädd om).

Har i alla fall kommit hem efter en runda på stan. Det blev en
långklänning, en vit skjortklänning, lite smått och gott från Apoteket och Make up store och Kicks. Testade några bikinis med, men dom får vänta ett tag. Känns som att jag köpte något mer också.. Hmm. Jo, ett par örhängen från Indiska. Nu: betala räkningar.

Lagom till sommar

langklanningar

Snart: stan

Ska bege mig ner på stan en sväng och träffa Sara på hennes lunch. Kika i några affärer, göra lite ärenden och sen hem och plugga och betala några räkningar. Hade ju tänkt att betala dom nu men så glömde jag plånboken i Saras väska.
Äntligen har det rasslat till lite pengar på kontot.

Tygkasse x 3

kss

In swedish: tygkasse



enshoppertack



Lunch + lite shopping

Jobbade imorse. Hade min första "patient".. eller snarare Ingrid i receptionen. Det tar en liten stund innan man får in tekniken på LPG apparaten. Hur man ska föra munstycket fram och tillbaka på kroppen i vissa mönster och suga på ett speciellt sätt. Men det ska nog gå bra. Övning ger färdighet!

Sen mötte jag upp Sara på stan och vi fönstershoppade lite. Fast en liten väska/kasse i tyg blev det för mig i alla fall från H&M. Känns som att tygkassar är heta nu. Med mönster eller skrift på..
Hittade en urfin klänning på Indiska med. En lång klänning. Jag tror på dom riktigt långa klänningarna i sommar. Speciellt om man vill sticka ut från alla minikorta.
Efter så bjöd jag Sara på lunch på Starlanders. Uteplacering blev det! Kom några små droppar precis när vi hade satt oss, men sen värmde solen skönt. Mysigt som tusan och kul att kolla på folk.



Dags att krypa ner

Annars så planerar jag att säga godnatt till er alla nu. Kämpar med att vända tillbaka dygnet.
Imorgon så blir det exjobbplugg, jobba och sen exjobbplugg igen. Ska hinna med en runda på stan med Sara också. Hon ska hitta kläder till en rockabilly-fest. Så jag ska va lite smakråd är det tänkt.

Imorgon är det torsdag. Snart är det juni. Den här veckan har gått sakta på någe vis..
Juni, juli, augusti.. sommaren brukar ju alltid rinna iväg. Det gäller att ta vara på varje härlig sommardag som kommer. Sommaren är alldeles för kort. Den borde va åtminstone två månader längre. Då skulle man kanske få en chans att tröttna på den och tigga efter snöfall. Men men, det kanske blir ändringar på det så som vi håller på och förstör vår miljö. Läste att permafrosten är på väg att försvinna från fjällmyrarna.. Konsekvenserna blir tydligen en ond cirkel då det blir varmare och tjälen (permafrosten) försvinner så släpper myrarna ifrån sig en massa koldioxid och den mer aggresiva växthusgasen metan. Så tids nog lär vi nog tigga om snöfall..

Nu säger jag godnattitratti

Dubbelt upp för Bond

olsentwins

Tvillingar i nästa Bond-film. Coooolt..


Sockerärtor + hund

Oj oj. Nu kurras det i magen. Var en sväng och handlade lite mat. Ska göra någon slags wok med en sallad till som bland annat innehåller sockerärtor. Det är mums med sockerärtor! Smaken påmminner mig och Frankrike. Bodde på ett ställe där det fanns en stor stor åker utanför med sockerärtor. Vem gick inte och nallade där tror ni?
Efter lunchen blir det till att renskriva och fixa och trixa med exjobbet. Sen kommer Sara hem efter
jobbet och då blir det mer plugg.

Satte mig i på en parkbänk ovanför Litsvägen påvägen hem. Åh så skönt det var. Sällan att man bara sätter sig ner på en bänk och bara njuter. Som en pensionär. Jag gillar parker. Jag skulle inte överleva i en stad utan dom.
Såg en massa söta hundar också. Jag vill ha en hund! En Norfolkterrier.. eller en Beagel (så att pappa kan jaga med den).

norfolkterrier
Kolla in sötnosen..

Idag och då

solensno

Ett par möten planerade

Sitter och äter frukost nu med Sara, ska snart bege oss till skolan och ha möte med Andrey ang exjobbet. Sen ska jag nog ta en liten promenad. Känner att jag behöver det. Och ikväll ska vi tillbaka till skolan igen, nämligen klockan 20.00 ska vi ha möte. Det är inte varje dag man har möte på skolan så sent. Dom hade ingen annan tid över på testlabbetVintersportcentrum. Vi ska dit och ta kort för att sedan kunna funktionsbeskriva rullbandet. Det kan nog bli intressant..
Lär väl vara helt utslagen när jag kommer hem sen ikväll.

På skolan

skola

Sitter i bibblan med Sara just nu. Skulle behöva en rejäl kopp kaffe..

Skulpturerat kroppen

Sådärja nu har jag fått en egen behandling med LPG apparaten för att känna hur det känns. Måste säga att det var väldigt behagligt.. Att rekommendera! Dricker mycket vatten nu. Man ska göra det efteråt för att rensa ur kroppen från slaggprodukter. Dessutom känner jag mig jätte hungrig.

Gick en snabb liten sväng på stan också. Köpte ett sött armband på Moa's Skafferi från Baglady. Köpte lite ljuslyktor på Indiska som jag ska hänga på balkongen när den är mer inredd med blommor och utemöbler. Kommer bli super mys där. Indiska har mycket fint..

Nu ska jag göra mig lite lunch.. Blir nog en grekisk sallad. Sen ska jag till skolan och träffa Sara för att jobba vidare med exjobbet. Men först - mat!

Fotat syster

Var ute och fotade min kära syster en massa i helgen. Blev väldigt många fina bilder på henne om jag får säga det själv. Här nedan är en av många...
Kolla gärna in
henne blogg btw.




sss





LPG

lpg

För er som inte har en aning om hur LPG går till så ser i alla fall apparaten ("dammsugaren" som många också kallar den) ut som ovan. Ska tydligen vara väldigt avkopplande att ligga där också.

Fruktsallad + Grey's

Nä nu ska jag nog ta och göra mig själv en riktigt god och saftig fruktsallad.
Oj det vattnas i munnen bara av att skriva det! Kanske sätta igång nått avsnitt av Grey's Anatomy..

Imorgon blir det i alla fall jobb på
Wellness kliniken här i stan. Håller på att lära mig LPG för fullt. Kommer bli himla skoj att jobba där och få andra människor att må bra. Ta och kika in där vettja! Finns en massa skoj som LPG (bra för celluliter bla), soldusch, powerplate, frisör, smink och skönhetsprodukter.. you name it.

Lindsay är både glad och färgglad

lin
lin2

Inspiration

insp filippa k

Bilder från: Filippa K

Till mig och er andra tjejer

snyggt till tjejen


Topp: Kate Moss för Top Shop
Skor: Christian Louboutin
Jeans: Sass & Bide
Nagellack: vitt från Essie
Glajjor: unisexbågar från Henrik Vibskov
Väska: från Svenskt Tenn

Hej hopp

Tobias (som precis har fått en sjysst kamera) tipsade om en fototävling på Expressens hemsida som han tyckte jag skulle vara med i. Månadens ämne är djur/natur. Såklart jag skickade in en bild! Men det finns ju så många andra bra, gjorde det som en kul grej bara. Dessutom kan man vinna en kamera..
Så gå in på
fotosm och sök på mitt namn Johanna Karlsson under "folkets röst" så kommer den här bilden upp som jag tävlar med. Sen får ni gärna rösta på mig om ni känner för det, jag tvingar ingen.

naste

Manligt

Snyggt till killen


Glajjor: Henrik Vibskov, tresbienshop.se
Väska: från Dior
Skjorta: Commes des garcons, om man inte vill ha skjorta under koftan så
är det lika snyggt mned en slapp vit t-shirt från tex Acne
Jeans: Acne
Kofta: Henrik Vibskov
Skor: Umbro by Kim Jones
Klocka: Heuer, Monaco

Min relation till fotografi

Kände att jag måste förklara lite hur min relation till fotografi förhåller sig.
Jag har aldrig varit den som haft en egen "riktig" kamera. En sån där kamera som duktiga fotografer har och kostar en massa pengar. Däremot har jag under min unga 22 år fått möjligheten att stöta på några få inspirerande själar med en blödande passion för att fota. Någonstans har det brunnit en eld inom mig. Jag ville också fota!
Vart jag än går, vart jag än ser så suger jag åt mig mängder av intryck. Jag ser så otroligt mycket vacker vart jag än pekar min nästipp. Och eftersom jag suger åt mig dessa löjligt stora mängder av intryck så betyder det också att jag snart sprängs av dem. Även om jag innerst inne vet att jag kan spara oändligt med intryck i min egen hårddisk. Men ändå, det känns som om jag snart säger boom och blir köttfärsregn. Och det vill vi ju inte.
Varje gång jag ser något vackert blir jag så upprymd och exhalterad inom mig att jag vill berätta för den första människa jag möter om det vackra jag nyss såg. Även om det är ett ruttet löv eller hur solen skiner genom en nyknoppad björk. Jag vill berätta. Men av rädsla för att jag tråkar ut folk med det djupa snacket om vackra förteelser så håller jag det till 90 % inom mig.
Men när jag fick låna en bra kamera av snälla Fredrik igår så (jag skulle vilja säga bokstavligen talat) svävade jag på moln. Äntligen! Och det var ju en sån vacker kväll. Jag förvandlade de där vackra ögonblicken som brände på mina näthinnor till små små pixlar. Äntligen kunde jag visa för andra vad jag ser, vad jag tycker är vackert. Istället för en massa deeptalk.

Men jag är inget proffs Och jag kommer förmodligen aldrig ha en egen fotoutställning. Men för mig räcker det om mamma och pappa, och mina närmaste förstår en gnutta mer av det jag tycker är vackert. Jag vill få dom att må bra och le åt mina bilder. Se någon egen detalj i bilderna som dom bara älskar och tycker är vackert. Detaljer som på den nedersta bilden i förra inlägget. Ser din den lilla gula och röda ljuspunkten längst ner på bilden? Jag dör nästan av hur vacker just den ljuspunkten gör bilden. Och ser ni det suddiga uteplatsbordet i bakgrunden? Vi åkte upp till Frösöberget och jag tog en enda bild. Det räckte. Vad vet jag, kanske ingen annan skulle ställa sig och glo genom just den busken och samtidigt se det vackra och fridfulla i det. Men i alla fall, på så sätt får mina nära och kära också ta del av mina intryck och på så sätt en del av mig. En del av mig som bara mina ögon och jag har haft för oss själva.

Efter den lilla fototrippen med Sara och Magnus så kände jag mig befriad och otroligt lättad. Nästan som om jag hade fått vingar. Ja, jag vet att det säkert finns många av er som tycker jag överdramatiserar och är alldeles för djup för mitt eget bästa. Men där håller jag inte riktigt med. Jag är alldeles perkeft djup för mitt eget bästa. Annars skulle jag inte kunna se det vackra i min omvärld. Allt skulle allt vara platt, inget skulle vara livfullt. Och så tråkig som jag skulle känna mig då vill jag inte ens att min värsta fiende skulle må.

Bilder i naturen

Ikväll så lagade jag och Sara middag, kräftstjärtssoppa, och bjöd hem Magnus på det. Hur gott som helst var det. Älskar kräftstjärtssoppa! Efter det så åt vi glass med jordgubbar. Sen begav vi oss ut i naturen och fotade lite. Skönt att få utlopp med kameran tycker jag. Här nedan kommer några utvalda fina bilder.

lov

mns2

lille skutt

s

boj

som

bat

jag

naste



Att chilla i

relaxing days

Jeansshorts: från American eagle, avklippta jeans kommer stort i sommar!
Topp: American eagle
Solglasögon: från
Am eyewear
Armband: CC skye
Väska: från Luella
Skor: Keds

Bilder från sittning

image508
Sara förbereder för skavsår. Och frukt med champagne..


image507
Carina har det lyxigt


image506
Sara och hennes bordsherrar


image505
Mitt bord


image504
Jag och min bordsherre aka Janne


sisters
Sisters. Sara och jag


godis
"Ooaag ää feffffig!" ( ="jag är sexig")


leker
Jag och Uffe ska leka "Knä mot knä" - leken eller vad den nu heter..


styrdans
Styrdans på G


pa bord
Carina och Jesper tog det steget längre


puss
Puss puss


girls
Carina, Sara och jag posar


som
Magnus och Sara


alex
Happy Alex


c
Och Carina slutade upp i fyllecellen..

Dagens agenda

(X) Gå en promenad
(X) Bada
(X) Lägga festsmink
(  ) Fixa frisyr
(  ) Städa
(  ) Dricka kaffe
(  ) Lägga champagnen på kylning
(  ) Fixa en lite plockbuffé
(  ) Göra Carinas frisyr
(  ) Sittning på Oscars

Önskar:

on

Skjortklänning: Norma Kamali for Everlast
Skipants: asos.com
Svarta skor: asos.com
Väska: från asos.com, snyggt med repdetaljerna!
Nagellack: vitt från Essie, blush.se

Imorgon: sittning

Imorgon är det sittning som gäller. Har inte riktigt bestämt vad jag ska ha på mig. Det ända klara är att jag ska ha ett par röda klackisar. Sen är det antingen en mörkgrå klänning eller så är det en midjehög svart kjol med vitt ribat linne... What to do?
Jag får sova på saken. Jag, Sara, Carina och Alexandra ska dricka champagne hemma hos oss innan och mysa, piffa till oss och snacka gamla minnen. Det blir trevligt. Synd att Veronica inte hinner komma till sittningen. Annars hade hon varit en given gäst på brudarna i Sportstech-3ans champagneförfest!
Undra ifall ettorna och tvåorna har hittat på något bus för oss? Det har dom säkert. Har sagt det förut och jag säger det igen - bara jag slipper äta rödlök..
Ska bli himla kul att klä upp sig i alla fall.
Kommer ta en massa bilder som jag ska lägga upp efter sittningen så ni får se.

Till köket

tk


Bricka: designonline.se, 389 kr.
Bok: Rabarber av Ingar Nilsson från bokus.se. (Rabarber är underskattat tycker jag. Minns när jag var liten så bröt vi kids loss rabarberstänger och strödde socker över.. Det var gott de. Sen är det gott att ha i paj också).
Kryddkar: från aplusrstore.com, 70 dollar
Vitlöksgömma/press: av Eva solo (som förövrigt finns på Moa's skafferi här i stan)
Bestick: från Pier 1
Vas: av Kate Spade