God jul igen

Åh nu är det dagen innan julafton. Och såklart så köpte jag alla mina julklappar idag. Mitt i julrushen.
Men det gick bra. Många kassar blev det.
Har precis varit och ätit mat med Sara och Magnus. Granen är också klädd och väskan är packad.
Så nu drar jag till mitt lantställe i Fyrås. Så skönt. Mitt spa. Mitt smultronställe. Mitt enda riktiga hem känns det som.

Så god jul på er alla igen. Som ni kanske såg så skickade jag ju en julhälsning i ett tidigare inlägg.

Dagens låt

Gin Blossoms - The End Of The World
Om du bara ska dansa en tryckare med nån du håller av under julmisteln i jul så tycker jag den här låten är hur mysigt passande som helst till just den dansen.

En julhälsning till er alla

god jul

Dagens låt

Matt Nathanson - Pretty The World
Han är så grym den killen...

Lucia backstage

kajsa sanna
Här fotas vi för Ullfrotté endast iklädda Ullfrotté. Kajsa och Sanna

evelin elin
Evelin och Elin

malin jennie
Malin och Jennie

kajsa o sanna
Sanna är en tjej med många talagner

Dagens låt

Matt Nathanson - Sad songs
Sån himla bra låt. Skulle kunna lyssna på den om och om igen.

Full rush

Oj oj oj. Det har varit full rush de två senaste dagarna! Speciellt igår på självaste luciadagen.
En sak är säker - jag vaknar av sjukt många sendrag i vaderna desa nätter i alla fall. Haha.
Ikväll så blir det lite lussande också, trots att lucia är över. Vi ska fota oss för Ullfrotté i endast Ullfrotté underställ (som man kan se lite igenom, inget rött raffsett på med andra ord haha), sen äta julgröt på Stocketitt och så ska vi lussa för Oddfellows sällskap.

Måste berätta mer noga sen. Men så länge får ni njuta av en bild som Petter (radioprataren) på One FM tog på oss när vi var där och lussade i studion. (Jag längst till vänster).

hos one fm

Alla i kyrkan sjöng för mig

Det har varit en lång födelsedag. Känns som typ igår då jag skrev det tidigare inlägget.
Ja de var ju som sagt radio imorse.
Sen vila.
Sen åkte vi iväg på lussande på ett ålderdomshem i Brunflo. Snabba ryck gäller. Vi är som på en utryckning - spelar ingen roll om dom parkerar bussen så vi måste hoppa ut i en buske. Vi ska in och sjunga! Och idag var det ändå inte stressigt så som de kommer bli imorgon och på onsdag.
Sen åkte vi hem till Annas (luciamamman) mamma och åt tacos. Mumsigt värre. Jag älskar tacos för er som inte vet.
Efter maten så överraskade luciamamman, sångcoachen och tjejerna mig med en tårta och sång. Fick tom blåsa ut ljusen på tårtan. Det var ju inte precis igår man gjorde de. Och på de så fick jag en present. Dom hade köpt en till Sara också. Så himla gulligt!
Sen spöregnade det. Såklart.
Så i spöregnet kastade vi oss i bussen och åkte till Lockne kyrka. Där det skulle va en tillställning bara för oss. Synd att ingen jag kände var där och filmade. Det var hur fint som helst. Och vilken akustik!
Anna och Angela (sångcoahen) kunde knappt titta på oss för då blev dom så rörda.
Sen fick jag läsa en dikt tillsammans med Jennie.
När det började lida mot sitt slut så säger den kvinnliga prästen att det finns ju ett födelsedagsbarn i luciatåget (hon syftade på mig) och att alla skulle ställa sig upp och sjunga "ja må hon leva" för mig.
Och alla i hela kyrkan ställde sig upp, samtidigt som jag fick kliva fram lite! Jag blev alldeles rörd.. alla sjung bara för mig, gamla som unga.
Efter den underbara upplevelsen så åkte vi till stan igen och lussade hos Tempelriddarna där vi sen fick fika julgröt med skinkstutar.
Och nu är jag astrött.

Sov sött alla.

Radio Jämtland

Var nyss med på radio igen. Fast denna gången på p4, radio Jämtland tillsammans med lucian Kajsa och tärnan Elin. Och de var ju hur skoj som helst den här gången också!
Gillar att va med i radio, haha.

Så om ni missade det så kan ni lyssna
här på den från 7.30 - 8.00 11 december.

Och den 11 december är ju inte vilken dag som helst - jag fyller ju år idag! Och så gör också min tvillingsyster Sara. Wohoo grattis till oss!
Hade födelsedags middagen igår eftersom jag har lite fullt upp idag. Det var hur mysigt som helst. Jag, Sara, mamma, pappa, Magnus och Tobias. Och jag fick en sony ericsson W850i av Tobias, Ann och Klas. Jag blev otroligt  glad och överraskad för de paketet!

Kröning

Godmorgon.
Idag är det Jamtli och kröning som gäller. Kom och kika vettja!
Ser fram emot att åka släde.
Sen blir det födelsedagsmiddag även fast jag fyller imorgon. Men då är mitt schema ännu mer packat och de skulle va svårt att klämma in en mysiga middag då.
Åh nu ska jag gå och dränka mitt ansikte i kallt vatten så att jag vaknar till lite..

Dagens låt

Howie Day - Secret
Såå bra.

Jämtlands Lucia 2006

Igår hade vi sångträning som vanligt. Men helt plötsligt ramlar LT in med tårta och allt. Lucian ska utses!
På tårtan så var det tryckt en bild på den som skulle bli lucia. Så vår luciamamma Anna öppnar locket sakta sakta. Bilden visar Kajsa! Det skilde bara 15 stycken röster till tvåan, de är inte mycket de!

Jag trodde verkligen att hon skulle bli. Hon är så himla fin som lucia! Jag är himla glad att jag är en av de sju i tågt i alla fall. Det känns verkligen som en upplevelse utöver de vanliga. Uppträda för en massa folk och lära känna alla tjejer i tåget.

Imorse var vi och lussade på resaurangen HovJamtli. Klev upp 5.30 imorse, så jag kommer nog att känna mig lite trött idag har jag en känsla av. Haha. De tar ju en liten stund att göra iordning sig. Man vill ju va en proper tärna liksom.

Här nedan är en bild i dagens LT från sångträningen igår. (Jag längst till vänster).

lucia 2006

Smoothiesar som grupparbete

Var hemma hos Alex nyss och gjorde grupparbetet i försöksplanering tillsammans med henne och Viktor. Typ det roligaste och lättaste grupparbetet just nu i alla fall. Vi blandade en massa smoothiesar och tillsatte mer eller mindre bär, juice eller yoghurt. Vi smakade och betygsatte själva plus att Niklas och Morgan också fick säga sitt. Åtta stycken olika varianter blev det. Åh, vissa blev väldigt goda! Mumsigt, fast det där blev nog min middag för nu är jag jättemätt.

Ska ta och stryka lucialinnet nu hade jag tänkt. Det blir första framträdandet med det ikväll. Eftersom dom på Storsjöteatern ville ha en lucia, och röstningen inte är avslutad, så har vi ju lottat en till ikväll och de blev Kajsa. Sen så ska vi ha en "fejklucia" imorgon när vi lussar för de Vuxendövas förening, och då blev det jag!

Har tänkt att lägga in bilderna från lördagens partaj. Bättre sent än aldrig får jag väl säga. Dom kommer, var så säkra.

Jag är riktigt trött nuförtiden. Det är mycket nu. Så när jag väl sätter mig i en soffa så däckar jag. Helt sjukt, det blir helt och hållet svart. Igår när jag gått till Tobias så la jag mig i hans soffa och läste medan jag väntade på att hans skulle komma hem från träningen. Sen var det helt svart. Jag hörde inte ens när han kom hem. Och han ropade hej tre gånger. Jag som tom brukar höra när han kliver ur hissen. Hörde inte ens att Carina hade skickat två sms heller. Mobilen låg precis bredvid mig. Haha, töttare än tröttkungen.

Var med på radio

Woho, jag var med på radio imorse!
Jag och Evelin åkte till Hackås där
One FM (107,2) sänder ifrån och snackade om oss själva och lucia med programledaren Petter.
Det var hur kul som helst. Klart man var lite nervös innan, det är ju inte direkt varje dag man är med på radio. Men de kändes verkligen jätte bra.
Skulle lätt kunna hålla på med radio och ha något program! Jag, Sara och Carina vore den perfekta trion.

Ska till skolan sen och jobba lite med min grupp. Och sen blir det lussande på Storsjöteatern