Alla i kyrkan sjöng för mig

Det har varit en lång födelsedag. Känns som typ igår då jag skrev det tidigare inlägget.
Ja de var ju som sagt radio imorse.
Sen vila.
Sen åkte vi iväg på lussande på ett ålderdomshem i Brunflo. Snabba ryck gäller. Vi är som på en utryckning - spelar ingen roll om dom parkerar bussen så vi måste hoppa ut i en buske. Vi ska in och sjunga! Och idag var det ändå inte stressigt så som de kommer bli imorgon och på onsdag.
Sen åkte vi hem till Annas (luciamamman) mamma och åt tacos. Mumsigt värre. Jag älskar tacos för er som inte vet.
Efter maten så överraskade luciamamman, sångcoachen och tjejerna mig med en tårta och sång. Fick tom blåsa ut ljusen på tårtan. Det var ju inte precis igår man gjorde de. Och på de så fick jag en present. Dom hade köpt en till Sara också. Så himla gulligt!
Sen spöregnade det. Såklart.
Så i spöregnet kastade vi oss i bussen och åkte till Lockne kyrka. Där det skulle va en tillställning bara för oss. Synd att ingen jag kände var där och filmade. Det var hur fint som helst. Och vilken akustik!
Anna och Angela (sångcoahen) kunde knappt titta på oss för då blev dom så rörda.
Sen fick jag läsa en dikt tillsammans med Jennie.
När det började lida mot sitt slut så säger den kvinnliga prästen att det finns ju ett födelsedagsbarn i luciatåget (hon syftade på mig) och att alla skulle ställa sig upp och sjunga "ja må hon leva" för mig.
Och alla i hela kyrkan ställde sig upp, samtidigt som jag fick kliva fram lite! Jag blev alldeles rörd.. alla sjung bara för mig, gamla som unga.
Efter den underbara upplevelsen så åkte vi till stan igen och lussade hos Tempelriddarna där vi sen fick fika julgröt med skinkstutar.
Och nu är jag astrött.

Sov sött alla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh varför tänkte inte jag på att skriva till dig här Johanna!
Grattade dig på freeride men jag vet ju att du inte är den mest aktiva medlem där..!=)
Grattis i efterskott hursomhelst! Förstår att det måste vara fullt upp för dig nu, men var lugn.. du kommer att uppskatta det och se hur otroligt roligt det var/är efteråt om du inte hinner med att se det nu!=)
Du var ialf otroligt duktig och tjusig idag, vi var så stolta!*
Kör hårt så får du återhämta dig med oss sedan!
Kramar Catarina

2006-12-13 @ 18:04:45
Postat av: Tobbe

Baby, vart har du varit någonstans? Det är nästan så att man inte har fått sett dig något pga allt lussande..Det måste vi ta igen hjärtat.
Kyss

2006-12-14 @ 12:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback