Ingen dum idé av fröken Johanna

ide2
Johanna får en idé

När jag låg och sov här om veckan så drömde jag faktiskt om det här med lågenergilampor. I drömmar tar man rätta på många inre tankar. Och när jag sen vaknade så tänkte jag att det kanske inte var en sån dum idé i alla fall, och det kanske inte var en feberdröm vilket det kanske borde ha varit.
Jag drömde att istället för att ge bort en flaksa vin eller en blommbukett, det klassiska, när man går bort på middag så ta för tusan en korg eller något annat och fyll den med lågenergilampor (alltså.. oanvända) av olik watt och form. Knyt en fin rosett (en grön kanske?) runt handtaget på korgen och sträck fram till den som öppnar dörren. Oväntat och uppfinningsrikt. Och bra för miljön.
Jag skulle garanterat bli glad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Smart idé!

2008-01-17 @ 18:30:39
Postat av: Anonym

utmärkt ide sötnos :)

2008-01-18 @ 15:11:48
Postat av: johannak

Svar till anonym 1 och anonym 2:
Ja visst var det en bra idé! Bara att ta efter :D

Postat av: Anonym

skumt när det är min sötnos

2008-01-18 @ 17:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback