De både skrämmer och fascinerar

Huu såg ett program om hajar nyss. Kom på att jag drömde om hajar i natt.. Som attackerade mig i vattnet.
Har drömt mycket mardrömmar i natt.
Men i alla fall.
Jag tycker det är läskigt med hajar. Tycker faktiskt att det är läskigt med djupa, mörka vatten över huvud taget om jag ska vara ärlig. Fast inte så att jag är en badkruka och inte törs bada alls.
Men någonstans så fascinerar hajar mig, trots att dom skrämmer mig.
Jag tror att mycket av den där rädslan av att något är under mig i vattnet kommer från då jag var mindre och var på semester med familjen i Kanarieöarna.. Då hyrde vi en trampbåt som vi trampade ut en bit med. Där, utanför alla vågor, tog jag och min syster oss ett dopp. Inget med det, det var skönt och så. Men sen när vi var på land så blev det värsta pådraget och bilar och helikoptrar kom och alla skulle upp på land för det kom massa hajar ute i vattnet!
Det bara gör ont i kroppen då jag tänker på om vi hade varit ute med trampbåten då och simmat omkring.

Kommentarer
Postat av: Jenny W

Oj, där hade ni tur! Jag har också en skräckblandad fascination för hajar. Något som är så perfekt "designat" att det inte behövt utvecklas på så otroligt länge kan inte vara annat än fascinerande! /Jenny W

Postat av: johannak

Svar till Jenny W:
Ja känner att vi hade himla tur där!
Man ska självklart inte vara rädd för hajar och andra farliga djur för då blir man nog väldigt begränsad, om det så är i havet eller på Afrikas stäpp eller bland björnar i Jämtlands skogar. Men man ska nog ha en viss typ av respekt då man är ute i naturen. Man får ha i åtanke att man faktiskt befinner sig i en annan typ av hierarki..
Kram på dig

2008-01-14 @ 16:06:19
URL: http://johannak.webblogg.se
Postat av: johannak

Svar till Jenny W:
Ja känner att vi hade himla tur där!
Man ska självklart inte vara så rädd för hajar och andra farliga djur så att man inte kan vistas i sådana miljöer på tex en semester för då blir man nog väldigt begränsad, om det så är i havet eller på Afrikas stäpp eller bland björnar i Jämtlands skogar. Men man ska nog ha en viss typ av respekt då man är ute i naturen. Man får ha i åtanke att man faktiskt befinner sig i en annan typ av hierarki..
Kram på dig

2008-01-14 @ 16:08:57
URL: http://johannak.webblogg.se
Postat av: Bo

Hej,

Sälja annonsplats?

Webbpublicister - Tjäna pengar inom några minuter
Reklameplass säljkår säljer annonser för din och andras webbplatser och vår tekniska plattform tillsammans med vår traffic-avdelning optimerar varje annons så att den visas på relevanta webbplatser. Det ger maximal intäkt för dig och samtidigt maximal nytta för annonsören. Du gör intressant innehåll på din webbplats så att du får många besökare. Vi ser till att du tjänar pengar på dina besökare och du får alltid hela 60 - 75% av intäkterna. Ju fler besökare, desto högre intäkter. Enkelt!

Utbetalning
Dina Reklameplass-intäkter kan du följa live på ditt Reklameplass-konto som skapas då du anmäler dig som partner. Varje månad förs pengarna sedan över till ditt paypal konto. Om de är under 500 NOK står dock pengarna kvar på ditt konto tills du har 500 NOK i intäkter.

Ansök online
http://www.reklameplass.com/language.php?lang=1003


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback