Avkoppling i Fyrås

I fredags var jag inte helt kry, började må dåligt redan kvällen innan. Och det satt i sig hela fredagen. Då svängde Tobias förbi mig med dels en present han köpt till mig på Gotland (en snygg svart tvärväska!) samt en massa annat gott som frukt, iste, emmisar, tidningar och så en egengjord gryta som jag skulle få äta. Så gulligt av han!
Reshar ten av heljag gen varit i Fyrås och kopplat av hos mamma och pappa. Har varit så himla mysigt och vädret har varit soligt och skönt.
Igår (på Johannadagen.. Grattis till mig själv!) grillade vi till middag och sen somnade jag och mamma till en stund i solstolarna. Fick dock några myggbett, men de får det va värt. Sen gick vi på en mysig promenad i kvällssolen och njöt av den underbara naturen och doften den ger ifrån sig. Skog och ren luft.
Idag så åkte vi på en liten tur till spökprästgården i Borgvattnet. Där letade vi spöken och åt gudomliga våffler. På vägen hem stannade vi till på några loppisar. Älskar att gå på loppis. Om jag ska beskriva min inredningsstil så är det helt enkelt gammalt och nytt i en salig blandning. Aldrig att mitt hem enbart kommer att bestå av endast Ikea-möbler.. Nej nej, personligt ska det va! Hittade en spegel (som jag funderar på att måla om ramen på till antingen svart eller vit), två ljusstakar i ljublått glas samt en sjysst tvärväska som jag tänkte att Sara skulle få. Jag har ju redan en som jag fick av Tobias.
När vi kom hem från våran lilla söndagstripp så åt vi pappas egenfångade fisk (röding) till middag. Så otroligt gott, helt klart en av mina favoriträtter. Efter det mammas rödvinbärspaj. Mmm.

Ps. Vill hälsa mamma och pappa välkommna till min blogg. Nu har dom äntligen hittat hit.. Dags att sköta språket och enbart lägga upp städade festbilder.
Haha nädå :)






Här njuter jag av landet uppe från en stor sten vi har på tomten

Kommentarer
Postat av: Bertil o Agneta

Hej
Va fint skrivet
Pappa o Mamma

2007-07-22 @ 22:32:04
Postat av: Sara

Åhhh vad mysigt!! Önskar jag också kunde varit med! Men jag får väl satsa på nästa helg efter allt yrande:) Kram Sara

Postat av: tobias

love dig, och hoppas grytan var god:) kyss

2007-07-23 @ 12:55:08
Postat av: Anonym

Och utan att du ens visste det var det en turdag =)

2007-07-24 @ 18:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback