En typisk Johanna-dag

Idag har jag haft en riktig Johanna-dag. Alltså en pyssel och mysdag. I LOVE to pyssla!
  • Jag har sprayat en spegelram (som iochförsig var snygg innan, lite sliten sådär.. Men jag har ett litet projekt på g som kommer bli ännu finare).
  • Fixat klart några julklappar, som jag har gjort själv. Ja, inte som när man var liten och mamma och pappa fick en sliten tomte utan näsa gjord av en toarulle.. Lite mer uppgraderat. Dock kommer ingen bild på dem för det skulle vara en aning avslöjande.
  • Varit på loppis och inhandlat en lampfot plus två lampskärmar och en spegel.
  • Tagit en god kopp kaffe i mysiga soffan.
Både lampfoten och spegelramen skall målas om. Plus att jag ska ge mig på den stora lampskärmen och sy fast något fint tyg (har ingen aning om hur man gör det, men det ger sig väl.. Ingen som har något tips?). Fast det skulle va coolt utan tyg också.. Hmm. Den mindre lampskärmen som syns på golvet har en annan funktion att fylla, som jag låg och grubblade på inatt. Men det kanske ni får se mer av i framtiden..


Före och efter



Mina loppisfynd..

Kommentarer
Postat av: freddan

spännade att se resultatet sedan då =)

2007-12-05 @ 15:27:31
Postat av: Ida

Hej! Jag har för mig att man limmar på tyget med textillim på såna där lampskärmar.

Kul blogg!
Kram

2007-12-05 @ 16:19:40
Postat av: johannak

Svar till Ida:
Okej, ja lim låter som ett bra alternativ.. Tack för tipset!
Och tack för att du tycker det är en kul blogg :)
Kram

Postat av: Sara

Häftig ramen blev och läcker lampa johanna! Du är så bra på att hitta roliga saker...nu blev det många postiva ord men du är ju en super-tjej så!!:)

2007-12-05 @ 18:28:05
URL: http://Sarak.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback