Imorgon börjar skolan.

Imorgon börjar skolan!
Har inte riktigt känt efter om jag känner mig laddad eller inte.
Det går väl bra när man väl kommer dit och träffar alla kompisar i klassen. Det brukar va så.
Hoppas bara att vi har uppropsdag och inte sätter igång och räknar en massa matte direkt. För kommer jag verkligen känna mig omotiverad. Skönt med en smygstart bara. Säga "japp, jag är här" och sen ta en kaffe med klassen i Ghuset. Snacka om sommaren och så.
Carina kommer förbi mig vid 10 imorgon, så vi går tillsammans. Skönt att jag har henne i alla fall.
Sara och Magnus (som också går i min klass) är ju i Spanien som sagt.
Ja, nu sätter pluggandet igång i ett år igen.
Ska bli skönt när det är över. Har suttit i skolbänken i 15 och ett halvt år och jag är verkligen sugen på att ha bara ett jobb. Inte behöva tänka på en massa läxor och plugg. Bara jobba och tjäna pengar.
Men jag är glad att jag kommer ha en universitetsexamen bara när jag är 22 år (fyller det i december). Att liksom ha det överstökat. Sen kan man ägna sig åt sitt liv, hihi..
Men för all del, mina vänner, känn ingen som helst brådska att hoppa på vilken utbildning som helst bara för att. Ni måste känna vad ni verkligen vill plugga och söka det. Thats my advice.
Ni får höra mer hur det gick på "första skoldagen" imåra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback