Orkar inte mer

Jag orkar inte plugga något mer nu. Mitt huvud känns som en bägare full med potatismos. Måste verkligen ta det lugnt resten av kvällen. Det har varit workin 9 to 9 idag..

Men det var hundra gånger skönare med en varm jacka till skolan nyss. Tog Goose-jackan. Ja, ni vet, den berömda och "uttjatade" gåsjackan! Men, vet ni vad? Jag bryr mig inte. Den har varit en bra investering för mig sen jag köpte den för mer än tre år sedan. Här i de norra delarna av Sverige så behövs riktiga och varma jackor. Så är det bara. Uttjatad goose-jacka är för mig en jacka någon bär i en mycket varmare storstad. Där inte ens jackans funktion spelar någon roll för bäraren. Då kan den möjligtvis kännas uttjatad. Men inte på mig, som bor i kalla Östersund. Som lever med vinter större delen av året. Som skiter i vilket märke det är bara den är mysig och håller mig varm.
Så ja, jag tänker faktiskt använda den en x antal tid framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback