Tänk GRÖNT

tg lågenergi

Nu tänkte jag att det var dags igen att proklamera lite för mitt GRÖNA tänk, som också är tänkt att smitta av sig till er läsare. Denna gång vill jag upplysa om lågenergilampor.
En enda lågenergilampa kan minska dina belysningskostnader med cirka 550 kronor och minska utsläpp av koldioxid med cirka 400 kg under glödlampans livslängd - de räcker upp till tio gånger längre än vanliga glödlampor. Dessa energilampor kostar mer att köpa men är billigare under sin livslängd. Och bättre för vår miljö!
Det känns ju som det enda självklara valet tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Jenny W

Absolut! Bra inlägg!/Jenny

Postat av: johannak

Svar till Jenny W:
Tack så mycket! Det känns som att du också är en miljöbrud precis som jag :)
Kram

2008-01-18 @ 15:14:38
URL: http://johannak.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback