Jakten är avslutad

Då var jakten avslutad för denna gång. En skjuten älg blev det för laget i helgen, dock ingen för pappa, Sara eller Magnus.
Men jag har då njutit i fulla drag av såväl god mat som natur.. Som den naturtönt jag är. Kan berätta att det vackraste jag sett på länge såg jag imorse vid 7-tiden. Det första passet vi satt på var beläget på en myr en bit ute i skogen. Himmelen var molnfri och solen gnistrade precis över trädtopparna, och hela myren var klädd i frostat gräs som glittrade i solen likt tusentals av diamanter. Så vackert det var. För en kort stund trodde jag att jag hade dött och kommit till himlariket. Men ganska snart så påminde den morgonkyla, som skapat isyta på pölarna längs vägen, att jag var allt annat än död.
Två underställ, en tjock tröja och tre jackor (och det vara bara upptill) gjorde sitt jobb för en ganska stillasittande, och för den delen stum, hobby.
Men man kan inte göra annat än att njuta. För att se en myr vakna upp, och slippa tugga betongvägg, bilar och en materialistiskt dyrkande stad, så kan jag sitta frysandes, tyst och stilla bra länge. På den punkten, ska ni veta, har jag ett grymt behov och tålamod. För Ferdinand är mitt mellannamn. Johanna Ferdinand Karlsson.




Kommentarer
Postat av: freddan

Vad härligt det låter!! jag tror du skall sitta på ett ställe som det och skriva på en bok ! det skulle nog vara en fin inperationskälla för dej=)

2007-09-16 @ 23:53:52
Postat av: Anonym

ett nytt par kanske..

2007-09-17 @ 09:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback