Min helg

... har varit så mysig och rolig!

I Fredags så tog jag och Tobias det lugnt och beställde thaimat från Lilla Siam.
Lördagen ägnade vi bland annat åt att kollade in en fotbollsmatch mellan K/D och Stockvik i Krokom. Dessa lag spelar i samma serie som Tobias så det är bra taktikmässigt att kolla in sina motståndares svagheter. Och eventuella(!) styrkor.
På kvällen var vi bjudna till Nico och Petra på middag. Det blev grillat. Första gången för i år.
Det var riktigt gott och trevligt! Sen bar det iväg till Olearys där vi släppte loss på dansgolvet. Haha såg en vimmelbild därifrån på mig och Tobias när vi dansar och fular oss. Oh my vilken dubbelhaka jag fick! Men men, man får inte vara för vek och inte bjuda på sig. Man kan inte alltid va fin på alla kort. Träffade i alla fall på lite folk som jag inte sett på länge så det var skoj.

Söndag blev en lugn dag. Var dock inte lika bakis som jag trodde jag skulle va så det var ju skönt. Medan Tobias åkte på träning så fortsatte jag att städa lägenheten. Det ska nämligen vara bjudning där efter vi har kommit hem ifrån Barcelona så det måste vara tipp topp rent överallt. Sara kom på besök en stund också.
Sen åkte jag och Tobias och handlade. Vi var allt för sugna på grillat igen för att kunna låta bli. Det blev ett par riktigt goda spett med potatisgratäng. Sen kollade vi på fyrverkerier från balkongen. Jag älskar fyrverkerier, det är något magiskt över dom. Därefter gick vi ned till majbrasan för att se brasan såklart plus att Kujo Lion spelade trummor med sitt gäng där intill. Men oh my, det var väldigt mycket fjortisar där nere som är allt annat än nyktra. Det brukar va så.
Vi stannade inte allt för länge.
En mysig kvällspromenad med den man älskar tackar man ju aldrig nej till.

Idag var vi och kollade på matchen mellan ÖFK och Västerås. Vilken liten fjompig hejarklack Västerås hade och vilka fjompiga kommentarer. Men jag antar att det är lätt att använda sig av sådana när man känner sig i lite underläge. Jag blir lite lätt patriotisk och arg vid tillfällen som det här. "Lilla kärringen med handskarna" ropade dom åt en spelare i ÖFK som hade handskar. Men hallå, det var ju kallt. Och "naw du känner dig dålig nu va!?" till samma kille när bollen inte riktigt flög som han hade tänkt. Men undra vilka som är loosers och dåliga? En spelare som har kämpat sig upp med laget i division 1 och har på sig handskar för att det är kallt. Eller ett gäng killar som inte ens är torr bakom öronen som skriker sådana kommentarer på lite halvt målbrott? Aja Västerås vann med 0-1. Man måste ju ha tur ibland också.

Men kom ihåg sport ska va kul och inte ett måste att gömma sig bakom en flagga, att gömma sig bakom fäger och skrika onödiga kommentarer. Så tycker jag i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback