Släktträff samt otympliga föremål

Har inte kunnat bloggat på ett tag pga driftstörningar. Håller tummarna att det fungerar den här gången.

Men i helgen så var det släktträff i Fyrås som gällde. Hade askul. "As-kul", varför ska alltid två motsatta ord sättas ihop för att det ska beskriva något jättekul? Ett negativt framför ett positivt. "Aaaas-kul", "skiiit-kul", "jääävligt-kul". Tänk om man skulle skifta istället, som "förtjusande-tråkigt". Förtjusande tråkigt. Hm kom ihåg vart ni hörde det först..
God plockmat, härlig bunt av släktingar, härlig bunt av alkoholhaltiga drycker och så lekar såklart. Bland det roligaste jag sett var när pappa och några till tävlade med elefantmaskar på sig. Dom krälade omkring och försökte håva upp ringar med snabeln. Magnus och Tobias var ju såklart med, dom tillhör ju familjen Karlsson. Allt var så mysigt. Fast en jäkla massa mygg och knott var det. Har bara 20 kliande bett på ena foten! Säkert över 50 bett på hela kroppen.
Ska ta och ställa in dammsugaren i förrådet, och strykbrädan. Är det bara jag eller är kanske dammsugaren den mest otympliga föremålet som finns? Ett långt sugrör, en slang och en efterhängsam klump som inte vill rulla som man vill. Att dammsuga ska va enkelt. Den borde sitta som en ryggsäck och vara sladdlös, uppladdningsbar. Tänk Ghostbusters. Fast den uppfinningen kanske redan finns, men jag har då inte sett den i alla fall. Och strykbrädan är också av den otympliga sorten. Alltid rädd att man ska klämma sig. Kanske därför så många ogillar att städa och stryka. All dessa otympliga förhinder.
Såg mig i spegeln nyss, la märke till att jag har samma hår som Mischa Barton nu. Sådär långt och ostylat, det liksom bara är.
Nu ska jag ta in lite tvätt från tvättlinan. Tur att man slipper släpa ut och in på en stor tvättmaskin i alla fall.
Mischa barton + hår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback