Powerwalk + städ + sol

Nedräkning. Nu är det bara.. ja, resten av idag, torsdag, fredag och lördag kvar, sen åker jag på söndag. Jippi!
Mamma och pappa ska med och hälsa på där några dagar också. Det blir skoj, då ska vi ha det trevligt och gå ut och äta och bada i poolen. Sen åker dom till Stockholm på torsdag och hälsar på lite släkt medan jag stannar kvar hos älsklingen.
Var på en sjukt skön powerwalk imorse. Gick en annan väg än den jag brukar gå. Tog en halv timme den här också. Jag brukar köra powerwalk i 30 minuter, det känns lagomt och bra sådär på morgonen. Jag gick  vägen upp mot Idrottenshus (där förövrigt min pappa jobbar) som är lång och lutande hela vägen. Där fick jag verkligen upp puslen! Tyvärr tog batteriet i min mp3 slut. Tycker det är skönt att lyssna på bra musik när jag går, man kommer liksom i takt. Inte för att jag gick i otakt då, men det är bara trist att lyssna på sitt eget flås och alla bilar som rusar förbi. Annat är det om man går i skogen, då föredrar jag ingen musik. Bara fågelkvitter.
När jag kom hem så städade jag lägenheten, riktigt grundstädade. Ni vet när man dammtorkar varenda list. Det soliga vädret lockade så det fick mig att städa i rekordfart. Sen har jag legat på balkongen och solat ända tills nu.
Vad jag är torr i munnen. Vattenbrist! Måste gå och klunka i mig ett stort glas med kallt vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback