Scones

Tänkte att ni skulle få receptet på de scones jag bakade nyss. Dom blev faktiskt jättegoda om jag får säga det själv hihi.

För ca 8 muffinsformade scones:
8 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
2 tsk bakpulver
0,5 dl Becel (flytande smör)
1,5 dl mjölk eller filmjölk

Sätt ugnen på 250 grader.
Blanda mjöl, salt och bakpulver i en bunke. Tillsätt smör och mjölk och rör snabbt ihop till en deg.
Fördela degen i muffinsformen (eller i annan form). Kom ihåg att det sväller lite.
Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter.
För godaste resultat servera direkt med smör, marmelad och ost. Och te såklart!

scones

Kommentarer
Postat av: freddan

vad kan passa bättre i regn o rusk "dreggel"
;P

2007-09-10 @ 16:31:10
Postat av: f

hej johanna! du tänkte ge lite tips, ja läser din blogg iblan do ja älskar när du sätter ihop bilder o gör ett kollage av de man får jätte mycket inspiration av de:D men just nu har du inte gjort de o du skriver i nte så ofta, har tipsat din blogg till massor av personer som ja känner men vi vill se mer kläder!
hare bra:)

2007-09-11 @ 14:30:23
Postat av: mm

Både bakvärken & bagaren ser goa ut :)

2007-09-12 @ 18:00:34
Postat av: Jen

Åh jag tänkte just på scones här om dagen att jag inte hade recept på det. Men nu har jag :) Ha en skön dag.

Postat av: Jen

Kom på en sak! :) Vad tar du, mjölk lr filmjölk? Om filmjölk, vad för slags?

2007-09-14 @ 13:40:13
URL: http://jenfager.blogg.se
Postat av: cizzi

vad gott =)

2007-09-16 @ 10:05:43
URL: http://fitnessbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback