Miljön

Eftersom jag tycker det är viktigt att vi alla värnar om våran miljö så tänkte jag nu och framåt lägga in små inslag i kategorin "tänk grönt". Allt ifrån skönhetsprodukter till kläder ska få plats där. Kanske tom något väderfullt tips ibland. Vi kan inte göra allt, men tillsammans kan vi göra mycket! Nu låter jag som värsta politikern hihi.. Men ändå, ni förstår vad jag menar.

Tillhör ni också den som nästan sitter och bölar framför natuprogram? För att allt det vackra håller vi på att förstöra.. För att utrotningshotade djur och växter dör pga av oss.. Ja, då kanske ni finner nöje i mina små (men alltid nåt) inslag av "tänk grönt".

Jag vet att vi människor är väldigt bekväma av oss, och vi har svårt att helt sluta upp med el eller slå sönder våra bilar.. Men vet ni vad, lite kan bli mycket tillsammans! (Än en gång, politikern i mig kom fram..)
Låt inte alla lampor stå på, låt inte kranen rinna då ni borstar tänder osv osv.
Ja det finns mer tips än människor på jorden..
Såg på ett program en gång där en kvinna berättade att om alla i USA skulle minska användandet av en servett per dag så skulle dom spara miljontals av ton med skräp. Och så bekväma är vi verkligen inte att vi inte kan ge upp en servett om dagen!

Jag känner mig i alla fall laddad att tänka grönt! Gör Ni det??

Kommentarer
Postat av: tobias

När jag träffade dig så såg jag direkt vilket stort hjärta du hade Johanna. Du är verkligen en på miljonen..Du är aå underbar med dina tankar och vi älskar att du ser det vackra hos oss alla och i saker och ting runt omkring oss..Baby du är en så underbar och fin människa och tänka grönt är något vi alla skall börja göra..

2007-09-04 @ 23:21:09
Postat av: johannak

Svar till tobias:
Oj tack så mycket jag blev jätte rörd av det du skrev tobias!
Du är helt underbar du med ska du veta..

Postat av: Sara

Bra tänkt syster!! Absolut borde alla göra något! Kram

2007-09-05 @ 08:18:35
URL: http://Sarak.webblogg.se
Postat av: Jenny W

Håller med, man kan bidra med mer än man tror! Jag köper nästan enbart ekologiskt och rättvismärkt. Kul att få tips om miljövänliga skönhetsprodukter mm., bra initativ! /Jenny W

2007-09-05 @ 10:31:52
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Postat av: Anonym

we are the world !!! alla borde vara som dig !! puss

2007-09-05 @ 12:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback