Mys i lantstället

Kom hem från lantstället i Fyrås idag. Jag och syster åkte dit till mor och far igår för att mysa. Efter att Sara hade slutat jobbet så plockade jag upp henne och vi åkte dit. Så himla mys! Vi grillade och åt ute i solen på baksidan. Tomten har ju blivit så himla stor nu när vi köpte torpet som står bakom vårat "riktiga" hus. Härligt att kunna röra sig fritt. Kolla gärna in bilder på min systers blogg från allt mys där.
Och såklart blev det ju jordgubbar med mjölk till efterrätt.. Mmm.
Sen satt vi ute och snackade ända till solen gick ner och alla mygg blev tokiga.
Dagen efter så njöt vi av det fina vädret och Sara tvättade en kökssoffa som hon och Magnus ska ta till deras lägenhet. Och mellan varven så sprutade hon och pappa ner mig med vatten.. Morr.

Det gör ont i magen varje gång jag puttrar iväg och ser huset i backspegeln. Hatar verkligen att åka därifrån. Det känns som mitt ända riktiga hem. Jag har ju flyttat några gånger i mitt liv, men Fyrås har alltid funnits med. Saknar bara att kunna vinka till farfar på trappen när man åker därifrån. Eller spela teater (Rödluvan och vargen) för farmor om och om igen.. Bara för att få en massa nytt fika i Rödluvans korg hela tiden hihi. Eller leta spindlar med farfar i buskarna. Eller farmors skorper. Eller.. Ja, även fast dom inte lever så vet jag att dom finns där på ett eller annat sätt som jag inte kan förklara för er här och nu.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad söt du e!! Kram Sara

Postat av: tobias

Låter som att du haft en riktigt mysig helg älskling, kyss!

2007-06-11 @ 09:17:40
Postat av: freddan

Galet sött med rödluvan men det därmed spindlar hur gick det till du so e så skraj för dem=)

2007-06-11 @ 16:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback