Midsommar

Nedräkningen till Midsommar har börjat. Kommer det att regna eller kommer solen att stråla? Blir det jorsguddstårta och skippar jag sillen i år igen?
Midsommar är magi för mig. Att som liten vandra hagar ut och hagar in för att plocka sju sorters blommor. Dom sju mest perfekta blommorna. Och oj, vad jag kände mig nöjd då den sjunde gjorde buketten fullkomlig. Äntligen skulle jag få se hur min framtida drömprins skulle se ut. Var han blond? Var han mörkhårig? Lång eller kort?
Över ängarna sprang jag hem (till lantstället), barfota i det svala midnattsgräset. Fort fort in till sovrummet för att stoppa in den lilla buketten under kudden med mina små fingrar. Och även om John Blund var den näste jag mötte så visste jag att han var då inte min drömprins.
Det var magi. Det är magi. Även nu när jag är äldre ser jag alltid till att plocka det där sju blommsorterna. Drömprinsen behöver jag inte drömma om längre för han finns redan, nu är det är magin jag vill addera genom att plocka dessa blommor.

Idag och kommande dagar fram till Midsommar så tänkte jag bjuda på ett kollage varje dag med olika Midsommar-outfits. För det här med vad man ska ha på sig på Midsommar känns ju också lite speciellt.
Nästan lite magiskt.

image667

Kommentarer
Postat av: Emma

Jordgubbstårta är ett måste! :)

Postat av: johannak

Svar till Emma:
Ja eller hur? Nu vattnas det i min mun :)

2007-06-19 @ 21:31:39
URL: http://johannak.webblogg.se
Postat av: ??

Vem är drömprinsen då??

2007-06-20 @ 04:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback