Och så var den Yran över..

Jag gick bara fredag och lördag. Det har blivit så dom senaste åren.
I fredags så möttes jag, Sara H och Carina hemma hos Sara och Magnus. Där var det lite annat folk från förra klassen också. Det var himla kul att se grabbarna igen! Sara H och Carina blandade lite "Bobba Schnoor" - drinkar till oss. Varvat med några sommriga shots. Sen kom två blonda bruttor dit, Catarina och Julia.
Tillslut drog alla grabbarna in till Yranområdet så vi blev ensamma.. Då började det sjungas shotssånger. Vilket slutade i en minnesvärd stund från Yran 2007. Catarina tog ton till en sång då man klappar på låren och härmar en V75häst. Första rundan gick bra.. Men under andra, då vi kom till det sk "hoppet", brakade köksoffan ihop för mig, Catarina och Sara H. Där satt vi halvt nersjukna i soffan och förstod inte riktigt vad som hade hänt.. Förrän alla skratt kom. Vad vi skrattade! Det var locket på själva soffan som gav vika.. Men förhoppningsvis så går det nog att fixa.
Förlåt Sara och Magnus.
Sen blev det lite dans och sång innan vi gick mot Yranområdet. Väl där inne så försvann resten av gänget och jag och Catarina gled omkring lite överallt och hade det kul!

Så till lördagen (som började väääldigt segt). Jag gick och mötte upp Sara och Sara H lagom till presidenttalet Stotorget. Evert körde på Robin Hood-stuket i år. Det var ett bra tal tycker jag. Allt avslutades med fyrverkerier till låten All you need i love. Så vackert. Alla som känner mig vet att jag älskar fyrverkerier!
Sen gick vi och mötte upp Tobias, Nico, Petra och Peter som satt uppe i ett fönster på torget och kikade. Vi alla gick ner till Olearys-tältet efter att Nico hade fått dansat av sig lite nere på gatan.
I Olearys-tältet var det varmt men trevligt!
Nu är det nästan lite skönt att Yran är över tycker jag. Ska bli skönt med en "lugn stad" igen. Inte en massa trängsel på stan och en massa gycklare överallt. Jag känner mig nöjd nu.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Så du hade trevligt på yran:)
Jag gick bara på krogstråket i veckan. Var på väg ut både fredag och lördag men hoppade det. Kanske för att det var så trist väder. Det är inte som när man är yngre och yran är ett "måste" varje år och man gick varje dag:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback