Hej tomtegubbar..

Snart är det jul! Och jag har inte köpt några julklappar än.. Jag som skulle vara ute i god tid. För en gångs skull.
När jag var mindre var jag bättre på det. Då hade jag kanske inhandlat första julklappen redan i september. September! Fast det var på sätt och vis inte så skoj det heller.. För man vill ju liksom ge bort klappen så fort man kan. Jag blir så himla ivrig. Så det enda sättet var att gömma undan. Och glömma bort. Och städa fram vid sisådär tredje advent eller nåt.

Men i år får jag trängas med alla galna människor igen. Och stå i alla långa köer igen. Och få migrän av alla parfymtanter igen. Och svettas i stor bylsig jacka igen. Och släpa runt på tio kassar igen.

Och nästa år kommer jag förmodligen slå in paket med röda snören och tomtar på dagen innan julafton. Igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny W

Haha, ja att man aldrig lyckas! Jag var också mycket bättre på att vara ute i tid förr. Skumt, ska man inte få bättre förmåga att planera saker med åldern?! /Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback