Baka baka kaka..

Idag är jag bullmamma. Med huckle, förkläde och mjöl på näsan. För på min dagsagenda står det julbak. Och först ut blir en gammal traditionell klassiker, nämligen havrekanelbullar. Inte för att jag förstår varför det i receptet kallas just bullar.. För när jag tänker på bullar så tänker jag på sådana ringlande saker med pärlsocker och kanel på. Dessa jag ska baka är mer som kakor eftersom dom blir fyrkantiga.
Nog om det..
Jag gillar verkligen att baka och dessa "bullar" kommer nog att gå hem hos de flesta, om jag får säga det själv. De har dem gjort varje år.
Tricket är dubbel sats av fyllningen.. Det är då de blir sådär farligt saftiga och goda.

Får se om jag gör någon hemmagjord snickers i år.. Också det en klassiker som låg högt på att-göra-listan när bullmammorna i mig och min syster kom fram vid jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback