Stora pupiller!

Hoho, jag har världens största pupiller nu.
Var hos ögonläkaren imorse och kollade lite grejer. Då fick jag bland annat en vätska i ögonen som förstorar pupillerna så han lättare kan kolla i ögonen. Sen fick jag gå ut i väntrummet och vänta på att det skulle verka. Sen försämrades min syn betlydligt.
Nu börjar jag se lite bättre, men dom är fortfarande riktigt stora.
Det var lite läskigt när han droppade i bedövningsvätskan. "Va! Vad ska jag behöva bedövning till!?" tänkte jag. Det sved en aning. Sen skulle han mäta trycket i ögonen genom att trycka emot något verktyg som lös blått. Vet inte riktigt hur han gjorde eftersom jag inte kände så mycket. Men just den biten var lite läskig.
Kan tänka mig att dom som typ är rädd för tandläkare och lägger sig ned i stolen och öppnar munnen känner ungefär precis den här läskiga känslan.
Inte för att jag är rädd för ögonläkare (och för den delen inte tandläkare heller), men just med ögonen är det läskigt när någon håller på och experimenterar. Det är ju ändå dom man ser med - ett viktigt sinne.
Men det gick bra, jag överlevde.
Fast det var bara jag och gamlingarna i det väntrummet. Som både såg dåligt och hörde dåligt.
Party.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag har varit hos ögonläkare många gånger och det är samma för mig:jag och gamlingarna.Senaste gången var det en tant som frågade vad en liten skolflicka som jag kan ha för fel på ögonen,jag är 33år,ha,ha

2006-09-07 @ 16:58:25
Postat av: johannak

Svar till Amelie:
Ja, det var lite komiskt att sitta som enda ung bland alla gamlingar :) Haha, skolflicka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback