Hela dagen på skolan

Har suttit hela dagen på skolan och pluggat matte! Räknat tal på tal på tal. Måste säga att de linjära regressions-talen är typ mina favorit tal. Hoppas att det kommer ett, gärna flera, sådana tal på tentan.
Vet att det kanske låter skumt för vissa, men det är riktigt kul att räkna ut de talen. Jag som aldrig gillat matte, men när man förstår så är det faktiskt riktigt kul. Speciellt när man räknar tillsammans med två underbara tjejer som gör det hela så mycket roligare!
Men nu är jag i alla fall hemma. Jag vet att jag måste lägga ifrån mig matteboken, men jag måste bara finslipa lite. Även om det känns som om allt sitter..
Sen måste jag lägga ifrån mig allt, annars så kommer jag att drömma om tal i natt. Eller typ att jag kommer naken till skolan och har glömt bort allt (!).
Kanske unna mig lite nybakad äppelpaj på äpplen (riktigt stora sådana) från lantstället?

Dagens roligaste var i alla fall när jag och Carina skulle gå till affären och handla lite kaffe. Vi går precis och pratar om att det känns som om vi har kontroll över situationen, och mitt ute på en gräsplätt så halkar jag i något geggit (hundskit?) och råkas smälla till Carina.. vi vek oss av skratt! Så himla typiskt mig. Just då hade jag inte så speciellt mycket kontroll över situationen i varje fall. Men kul var det.

Önska mig lycka till. Fast jag tänker inte säga tack, för det betyder otur.

Ps. här nedan ser ni först Carina framme vid tavlan. Hon skulle passa bra som fröken va? Sen ser ni Sara som värmer min kalla fötter.

c drar tal

kalla fötter

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilka söta pluggisar vi är =) Blir kul med en ny mattekurs nu när den här gick så bra!

2006-10-04 @ 09:31:12
Postat av: johannak

Svar till Carina:
Ja, visst är vi :) Ja, vi kör på med samma goa teknik den här gången också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback