Full rulle

Idag har jag jobbat på Öppet hus hela dagen. Från 9 till 16. Det var väldigt skoj tycker jag. Många gymnasieelever verkade intresserade av Sports Tech. Alltid lika kul när man får respons! Dessutom hade vi en väldigt bra monter också. Med bilder och lite grejer som vi har gjort på utbildningen. Men nu är jag otroligt trött i mina ben. Speciellt knäna. Det var en pina att gå på stan efteråt.
Det var kul att "lära känna" lite annat folk på skolan, från andra utbildningar, som man stod och snackade med när det var lugnt. Fick lite gratisindbjudningar till nya stället som öppnar här i Östersund på lördag - Seven. Det var sjysst!
Lunchen var god. Nån sprödbakad fisk. Fast. Jag lyckades få värsta fiskbenklumpen i munnen. Alltså, det var sjukt mycket ben och äckel. Usch det var inte kul. Spottade ut så mycket jag kunde lite diskret i en servett.. och sen var jag faktiskt tvungen att gå på toaletten och spotta ut resten (för servetten var full). Det jobbiga var att det var kö. Och jag hade munnen full med fiskben. Hela vägen till toaletten tänkte jag "hoppas ingen stoppar mig för att prata, hoppas ingen stoppar mig för att prata!". Jag hade ju ändå en Mittuniversitetet-tröja på mig, och vem som helst hade kunnat stoppa mig för att fråga nåt. Men det gick bra.
Sen har jag gått på stan efter jag slutade och handlat grejer till Tobias present och en present till Petra från mig och Tobias. Till mamma vet jag inte vad jag ska köpa än. Hon säger att hon har allt hon kan önska sig (hon menar sin familj, och att vi alla är friska.. ni vet). Hon säger att hon inte vill ha något. Mamma lilla, hon tänker alltid på alla andra innan hon tänker på sig själv. Hon är den mest oegoistiska människan jag känner. Hon unnar hellre någon annan något än sig själv. Snyft, nu blir jag nästan lite rörd när jag tänker på henne. Klart hon ska ha ett paket på sin födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback