Duktig flicka

Sådärja. En dag med mycket tvätt, stryk och städning. Känner mig duktig. Var precis och handlade mat också. Tänkte laga till en grekisk sallad med tzaziki. Mumma.

Imorgon blir det ambassadörsjobb på min gamla gymnasieskola Wargen. Ska bli skoj att komma dit igen. Få lite flashbacks. Lär nog finnas en chans (risk?) att jag stöter på mina gamla lärare också. Haha, det kan nog bli intressant. Min gamla svenska och engelskalärare... Anders. Han, han har alltid en massa att säga. Och så ser han alltid sådär pillemarisk ut. Som om man har varit olydig på ett underhållande sätt.
Haha, jag minns när han bevittnade en fortfarande full Carina som kom snubblandes till skolan en vacker morgon i trean. Han tog upp sin lilla bevittnelse i klassen och alla skrattade. Så typiskt Anders. En pillemarisk, världsvan man som alltid cyklar till jobbet.
Ska äta lunch där också. Hoppas att det är potatisbullar med lingonsylt (en av mina favoriträtter på skolan). Lär väl bli nån konstig fiskrätt. Bara för att.
Hm, kommer kännas skumt att vara tillbaka där igen måste jag säga. Det är ju lite mer än tre år sedan jag gick ut. Det är jag och Sara som ska jobba där imorgon. Synd att inte Carina också fick följa med. Då hade det verkligen kännts som om vi var tre år tillbaka i tiden.

Aja. Nog om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback