Åter till helgen

I fredag så åkte jag och Tobias en sväng till Mio och hittade den perfekta soffan. Hur grym som helst! Efter det så gjorde Tobias en gryta. Och jag kan säga som så, sällan har jag ätit en sådan god gryta förrut. Det var definitivt inte sista gången jag åt den i alla fall.
På lördgasmorgonen så skulle Tobias fixa lite med tvätten så jag somnade om. X antal minuter. Jag vaknade av att han hoppade på mig i sängen för att fråga vad vi skulle äta till frukost. Hm, vad var jag sugen på? Jag slet på mig några myskläder och lunkade ut i köket. Och vad hade inte min lilla älskling gjort där då? Jo, han hade dukat upp värsta frukosten med färsk annanas, nypressad apelsinjuice, yoghurt och bröd som han hade varit och köpt. Tänt ljus hade han också. Då smalt jag! Hur romantiskt som helst.

På kvällen så var det dags för Carinas födelsedagsfest. Jag och Sara kom lite tidigare till henne och så åt vi couscous-sallad och hon fick öppna lite presenter (pastaskålar, ljus, ljusstakar, servetter och pasta). Sen dröste allt folk in. Mest folk från klassen. Vi hade blandat bål, som gick åt som smör i solen, och tänt en massa ljus och bränt en massa skivor. Och oj, vilken lyckad fest det blev! Så himla kul hade jag. Sen åkte vi alla taxi till Olearys där jag mötte Tobias och vi dansade hela natten kändes det som. Jag var ur-varm!

På söndagen så var jag lite sliten, men inte så farligt. Tobias köpte pizza och vi myste i soffan.
Och idag så har jag varit i Sundsvall hela dagen. Det var ritktigt drygt att stå där och försöka locka gymnasieeleverna till att börja plugga på Mittuniversitetet. Dom var liksom inte så intresserade. Log man och sa hej så gick dom flesta. Men några var ju trevliga och kom fram. Det var uppmuntrande.
Sen åta vi lunch där i personalrummet ,som vi blivit lovade att få göra. Korv med potatismos. Och ost på mackan - vilken lyx. När vi kom ut från rummet så stod det en mattant och lurade på oss. "Har ni betalat för det där?!" sa hon. "Eh alltså vi är från Mittuniversitetet och har blivit lovad en lunch här" sa vi snällt, men bestämt. "Nä, det gäller bara här ute!" sa hon och pekade mot elevernas matsal. "Jaha" sa vi "men vi har blivit lovade att äta i personalrummet av eran studievägledare". "Det har jag inte hört något om" sa hon argt. Och typ så fortsatte det en stund till hon gav vika och sa "jaha.. jaja.." och så gick vi. Ja, det finns tydligen sura mattanter också. Tyvärr.
På stan så köpte jag mig en grå tshirt-klänning och en svart halsduk (det börjar bli kallt nu). För övrigt är svart och grått höstens färger. På eftermiddagen åt vi tacobuffé, som vanligt. Men nu är jag hemma igen. Har precis tagit en dusch och ska se 100 höjdare senare.
Imorgon ska jag se basket med Tobias!

Här nedan följer bilder från Carinas fest. Först har vi Carina med klubba i munnen. Ni ser också hennes sminkning som moi har gjort. Sen har vi partybrudarna Sara, Carina och Catarina. Därefter Veronica, Sara och jag. Sen två partybrudar till,  Alex och Johanna. Och därefter Alex kille Niklas och jag (som har både drink och champagne kvällen till ära). Ett sjysst gäng med människor på festen med andra ord.
carina smink
fest hos carina
klubba
alex o johanna
niklas o jag

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du har så otroligt fint hår! Var bara tvungen att säga det =)

2006-10-17 @ 21:40:45
Postat av: johannak

Svar till Josefine:
Åh tack så mycket Josefine! Vad glad jag blev :)

Postat av: Carina

Haha, jag är ett riktigt freak =) Roliga bilder!

2006-10-18 @ 15:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback