Kroppens egen väckarklocka

Såg fram emot att se Sofis mode idag, men gick som sagt och vilade ögonen. Vaknade prick 20.00! Visst är det lite sjukt? Så det var bara att slå på teven. Lär dock ha svårt att somna inatt på grund av min lilla powernap. Jag är uppe alldeles för länge ibland. Men jag är lite utav en nattuggla, tycker det är mysigt att pyssla med saker när alla har gått och lagt sig, när stan är tyst och enslig.

Väntar med spänning på att Sara ska komma hem och berätta om fotograferingen..

Nu ska jag skriva ett personligt brev. Håller på att söka sommarjobb lite här och där. Hoppas på en klädbutik eller en inredningsbutik. Förra sommaren blev ju katastrof tack vare en oprofessionell chef. Affären gick i konkurs, men hon har öppnat en ny butik. Sätter aldrig min fot i den butiken igen.

Tyvärr så stöter man på skitstövlar i sitt liv. Personligen så har jag stött på två stycken riktiga sådana. En lärare på min gymnasieskola, som förövrigt fick sparken när fler och fler elever vågade säga sitt. Känner att jag och min syster banade vägen där, är stolt över det. Och sen min chef på mitt förra jobb. Där jag förövrigt sa upp mig.

En sak har min far lärt mig och det är att jag aldrig ska låta någon sätta sig på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback