Nu är det liv i Östersund - dom tar studenten

Jag vill också ta studenten! Varje år vill jag det!
Jag hör dom nu, ända upp till mig. Det dunkar och det skriks.
Så här års kommer man ihåg sin egen, som ägde rum för tre år sedan.
Åka flak. Åh det var så kul att åka flak, det var typ det roligaste! Ha studentmössan på sniskan, det liksom bara blev så. Musiken. Alkoholen. Alla glada studenter. Att skrika och sjunga järnet. Björkkvistar. Blå och gula ballonger. Alkoholen. Vinka till allt folk. Vinka till poliser. Jag, Sara och Carina. Alkoholen. Fotograferingen.
Jag minns ett flak som hade vunnit musikanläggningen från dåvarande Källarn. Dom spelade så högt att dom sprängde sönder ett butiksfönster med ljudvågorna(!).
Varför kan det inte vara en sån här avslutning när man tar examen på universitet? Att åka flak menar jag.
Jag ville verkligen inte att min studentdag skulle ta slut.
Och nervositeten när man kikade ut från Wargens aula och såg allt folk! Jag försökte se min familj, släkt och Tobias. Det var ganska svårt.
Shit nu tror jag dom startar ett flak precis utanför mig. EC3El står det. Kanske ska fråga om jag får hänga på? "Tjena grabbar".
Vad kul det var att sjunga studentsången. Då släppte min klass blå och gula ballonger upp i luften mha helium. Vi hade lite kul med den gasen innan. Haha. Vi var den enda klassen som gjorde det. Året efter så såg jag att klassen under oss (alltså natur internationell) också hade ballonger. Bra där! Hoppas att traditionen förs vidare. För det var ju vissa som inte såg när man gick ut på trappan, då sa man bara att det va vi som släppte ballongerna. "Ahhaaa så det var ni" sa dom då.
Det känns som om jag inte kan sluta skriva om studenten. Det finns så mycket att skriva om.
Ikväll vill jag lova att man inte kommer få mycket sömn. Tobias bor precis vid Österäng, i det mörkröda huset, där studenterna håller till hela natten lång. Dunka dunka.
Nej nu åkte flaket. Fasen jag missade det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback