Ikväll hade vi otur med stort O

Fan det är fest på gården intill. Tror det är tredje eller fjärde gången dom sjunger Jämtlandssången (!), det räcker liksom med En gång. Tycker man ju.
Kvällen började med att jag och Sara skulle åka med bilen till Ås och åka med på en tur med Magnus nya båt. Det var askul att åka, härligt i svängarna när det gick så fort. Och så var det min tur att testa köra.
Ja, jag kanske inte har berättat det för er men jag inärheten av teknik fungerar ej. All teknik slutar att fungera när jag är nära. Är det inte en dator så är det en tv eller dvd (you name it). Nu en båt. När jag hade kört en stund så hände det nåt så att den inte gick att köra längre. Så där satt vi mitt ute i vattnet och guppade.
En gubbe som Magnus kände körde ut till oss efter en stund och bogserade in oss.
Sen när jag och Sara skulle köra hem så hann vi inte mer än kanske 400 meter så fick vi soppatorsk. Körde pappas jaktbil där bensinmätaren inte riktigt har alla hästar inne ibland. Så där stod vi mitt ute i Ås och väntade.
Som tur va så var Magnus inärheten så han kunde komma till undsättning.
Ja. Vad ska man säga? Vilken kväll hörrni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback