Blogg från Fyrås

Hej alla.
Är i mitt lantställe Fyrås och bara njuter av tillvaron.
Jag, Tobias, Sara och Magnus åkte hit i söndags. Anders, Gika, mamma och pappa var redan här.
Familjemiddag stod på schemat plus lite kubbspel och krocket.
Jag gjorde en snygg avslutning för vårat kubblag då jag med en pinne slog ned tre kubbar för att med min sista pinne ge mig på kungen. Och så vann vi.
Magnus och Tobias åkte hem senare på kvällen. Och Anders och Gika åkte söderut tidigt på måndags morgonen. Sen åkte Sara hem på kvällen.
Jag och pappa har målat vårt andra nyköpta hus hela dagen. Det ser mycket fräschare ut nu. Längtar efter att få sätt igång inomhus!
Jag älskar Fyrås.
Ska nog stanna kvar här till på torsdag tror jag.
I helgen ska jag och Tobias äta kräftor. Mumsigt värre.
Shit det är den 1 augusti idag. Nu känns det som om sommaren tar sin sista pust. Sen kommer den långa långa vintern. Önskar att sommar kunde vara liiite längre. Det hade varit mer rättvis då.
Får väl åka iväg på någon weekend med Tobias när det är som kallast och mörkast - mot varmare breddgrader.
Nu ska jag hitta på något, vad som helst. Det är de som är så skönt med landet och Fyrås. Man gör liksom som man vill, i lugn och ro.
Och det är ju så tyst här. När man vaknar på morgonen så är det.. alldeles tyst. I jämförelse mot stan där det är bilar och folk som skriker.
Nä, jag är en lantlolla och kommer så att förbli.
Vart jag än bor och hur citychica kläder jag än må ha. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback