Mm kaffe

Idag har varit en skön dag. Där allt liksom bara stämmer.
Höjdpunkten var ju såklart att jag och Tobias har varit tillsammans i tre år. Tre år hörrni!
Sen var det ju sol.
Och jag gråter nästan för det är synd att Östersund inte har
Coffee cup. Drack den godaste kaffen, hittills, på skolan idag. Proffice serverade gratis kaffe i en typ lastbil. Gick dit med några i klassen och… ja smaka på blandningen; espresso med mörk och vit choklad och ångspunnen mjölk. Med mönstret av ett löv. Eller en fjäder?
Då smalt jag.
På lunchen lagade jag en favorit till wookrätt hemma åt Sara och Carina.
Vilken är eran favoritingrediens i wook?
Min är vattenkastanj. Helt klart.
Sen gick jag och min födelsedagskille och åt treårs – fika. Mysigt som alltid.
Det råkade också bli ett köp av solglajjor på H&M, till mig, och en snygg skjorta till Tobias

Det uppstod dock två frågetecken idag för mig, Sara och Carina. Små, men ändå.
Carina såg i tidningen att PRO skulle ha någon träff. Kommer Vi vara med i PRO när vi är gamla? (Kommer PRO ens existera?) Och vad kommer Vi i såfall att göra? Spela tv-spel.
Nog för att det är kul.
Fast jag vill nog vara mer kreativ när jag är gammal. Vill ha en egen ateljé där jag kan måla, sticka, dreja.
Åh dreja! Ja dreja är kul. Så får det bli.
När vi sedan gick till skolan så hörde vi en bil tuta. Hur låter egentligen en tuta? "Hawnk hawnk" låter den ju inte. Och inte "tuuut". Tut låter lite mesigt. Hawnk låter bondigt. Sara försökte sig på ett ljud, men det lät mest absurt. Uteslutet fast roligt.
coffee cup

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback